Datová zpráva

Znáte podrobné informace o datové zprávě?

Co všechno musí obsahovat?

Datovou zprávu tak, jak ji známe, tvoří 3 části. Představme si to jako klasickou poštu, jenž chceme někomu odeslat.

Obálka datové zprávy obsahuje informace o odesílateli a příjemci. Po odeslání zprávy se k ní automaticky připojí čas odeslání. Po doručení potom, jak si určitě můžete domyslet, čas dodání, nikoliv ale čas doručení. Nemá tedy krom základních údajů žádný obsah – žádnou formu sdělení.

Obsah zprávy je tvořen nejčastěji PDF dokumenty. Obvykle se jedná o hlavní část dokumentu a samozřejmě můžeme přidat i libovolné množství příloh v případě potřeby. Pokud chceme komunikovat se státní správou či jinými oficiálními orgány musí dokument obsahovat 2 věci, o kterých jste se již mohli dočíst na našich stránkách. Nazýváme je elektronický podpis (potvrzení identity odesílatele) a časové razítko (stvrzuje dobu, po níž dokument již nebyl změněn). Aby mohl být elektronický podpis uznán, musí obsahovat certifikát ověření platnosti elektronického podpisu. Tento elektronický certifikát můžete získat v ČR u tří agentur (CA), jež mají od ministerstva vnitra oprávnění tento certifikát udělit.

Po doručení datové zprávy obdržíme takzvanou doručenku. Její součástí je datum doručení zprávy, které chybí v obálce a je tedy dokladem, že příjemce dokument obdržel.

Máte dotaz? Potřebujete poradit? Napište nám!

Děkujeme za Váš dotaz. Brzy se Vám ozveme.

Kontaktní informace

O nás

Jsme skupinou, která se zabývá problematikou důvěryhodné archivace dokumentů v elekronické podobě. Zabýváme se elekronickým zpracováním dokumentů tak, aby byly naplněny evropské a státní legislativní normy a zákony. Konečně lze říci, že dokument v elektronické podobě má stejnou hodnotu jako v papírové! Čtěte více zde!